(2016-10-02, 15:40)Nathcloud9 Wrote: Hi how can I add the emulator UAE4Droid into Rom Collection browser on my android box? If I click to add an Amiga rom collection to it nothing happens and no choice to choose that emulator I downloaded from the play store.
Hello,
I,m also still searching for the right string parameter to load roms to it.
Try this
Amiga UAE4droid
am start --user 0 -n org.ab.uae/.StartActivity -a android.intent.action.MAIN -c android.intent.category.LAUNCHER -e v "%rom%"
You need to edit config.xml (AND DONT FORGET TO REMOVE
am FROM BEGINNING)
-----------------------------------------------
WORKING:
Mupen64 Plus AE
su -c am "start --user 0 -n paulscode.android.mupen64plusae/paulscode.android.mupen64plusae.MainActivity -a android.intent.action.VIEW -eu Uri "file:///sdcard/$FILENAME" && am start --user 0 -S -n paulscode.android.mupen64plusae/paulscode.android.mupen64plusae.PlayMenuActivity"
Mupen64 Plus FZ -- better N64 Emu
am start --user 0 -n org.mupen64plusae.v3.fzurita/paulscode.android.mupen64plusae.SplashActivity -a android.intent.action.VIEW -eu Uri "file:///sdcard/$FILENAME"
SNES9xPlus smc
am start --user 0 -n com.explusalpha.Snes9xPlus/com.imagine.BaseActivity -a android.intent.action.VIEW -eu Uri "file:///sdcard/$FILENAME"
GBCoid gb gbc
am start --user 0 -n com.androidemu.gbc/.EmulatorActivity -a android.intent.action.VIEW -eu Uri "file:///sdcard/$FILENAME"
My Boy gba
am start --user 0 -n com.fastemulator.gba/.EmulatorActivity -a android.intent.action.VIEW -eu Uri "file:///sdcard/$FILENAME"
NESoid nes...
am start --user 0 -n com.androidemu.nes/.EmulatorActivity -a android.intent.action.VIEW -eu Uri "file:///sdcard/$FILENAME"
PPSSPP
am start --user 0 -n org.ppsspp.ppsspp/.PpssppActivity -e org.ppsspp.ppsspp.Shortcuts "/sdcard/$FILENAME"
ePSXe
am start --user 0 -n com.epsxe.ePSXe/.ePSXe -a android.intent.action.MAIN -c android.intent.category.LAUNCHER -e com.epsxe.ePSXe.isoName "/sdcard/$FILENAME"
Gearoid gg sms
am start --user 0 -n com.androidemu.gg/.EmulatorActivity -a android.intent.action.VIEW -eu Uri "file:///sdcard/$FILENAME"
Gensoid .gen
am start --user 0 -n com.androidemu.gens/.EmulatorActivity -a android.intent.action.VIEW -eu Uri "file:///sdcard/$FILENAME"
Dreamcast mdf cdi (CDs)
reicast+bios
am start --user 0 -n com.reicast.emulator/.MainActivity -a android.intent.action.VIEW -eu Uri "file:///sdcard/$FILENAME"
uoYabause Saturn (CDs) mdf bin
am start --user 0 -n org.uoyabause.android/org.uoyabause.android.Yabause -a android.intent.action.MAIN -c android.intent.category.LAUNCHER -e org.uoyabause.android.FileNameEx "/sdcard/$FILENAME"
Ataroid bin zip
am start --user 0 -n com.androidemu.atari/.EmulatorActivity -a android.intent.action.VIEW -eu Uri "file:///sdcard/$FILENAME"
DrastiC nds
am start --user 0 -n com.dsemu.drastic/.DraSticActivity -a android.intent.action.MAIN -c android.intent.category.LAUNCHER -e GAMEPATH "/sdcard/$FILENAME"
Turbo Grafix16(PCE.emu) zip pce
am start --user 0 -n com.PceEmu/com.imagine.BaseActivity -a android.intent.action.VIEW -eu Uri "file:///sdcard/$FILENAME"
Neo Geo Pocket + Color zip ngp
am start --user 0 -n com.explusalpha.NgpEmu/com.imagine.BaseActivity -a android.intent.action.VIEW -eu Uri "file:///sdcard/$FILENAME"
Neo Geo zip !! need neogeo.zip BIOS FILE in ROM folder !!
am start --user 0 -n com.explusalpha.NeoEmu/com.imagine.BaseActivity -a android.intent.action.VIEW -eu Uri "file:///storage/sdcard/$FILENAME"